Mintosis?

Karl-Erik Lindkvist caltex at algonet.se
Sön Feb 1 16:45:41 CET 2004

Efter att ha sett en stolle i USA utanonnsera ett Don Rosa-autograferat
ex av U$219 för summa stor $250 (med den uttalade ambitionen att han
skulle slippa skiljas från det) såg jag mig idag nödgad att stoppa mitt
eget ex i en Mylite. Bortsett från att jag inte höll på att hitta
påsarna (stoppa tidningar i plastpåsar känns som ett passerat stadium)
tycker jag att tilltaget måste betraktas som ett nederlag. Tyvärr verkar
priser på Rosa-grejor ständigt nå nya astronomiska nivåer. Nyligen
såldes några kolorerade skisser på eBay för flera hundra dollar. Huga!
Det måste finnas en ny generation köpstarka samlare åver där, eller? I
ljuset av detta framstår den senaste tidens rykten om samlingsvolymer
med Rosa-serier som desto sundare...

/Karl-Erik