PRV företagsinformation?

-= Steamboat Willie =- steamboat.willie at chello.se
Sat Feb 7 12:21:03 CET 2004

Hej hopp och kvack allihop!

jag ägnar mig åt div. ankistisk forskning i min ensamhet.
Nu har jag dock stött på ett problem. Jag försöker få tag i
årsredovisninger, etc. från PRV (Patent och Registreringsverket),
men det kostar ganska mycket. t.ex. så kostar det 500 kronor
bara i startavgift.   Nu är ju det en småsumma för en Joakim
von Anka, men för mig är det ett nästan oöverstigligt hinder.

Så nu undrar jag om det finns någon ankist som kanke redan
har forskat eller på annat sätt redan har tillgång till
PRV:s websajt?

... eller om ni vet någonstans en ankistisk forskare kan söka
c:a 2000 - 3000 kronor i anslag för ankistisk forskning?

Det blir ju så klart en artikel till NAFS(k)uriren om jag blir
klar någon dag.. :-)

----

En annan dum fråga är om någon här har erfarenhet av att söka
hos Disney vad gäller franchising-verksamhet?

Det borde väl finnas dokumentation någonstans på något
Disney-företag vad gäller rättigheter?  Kanske till och med
varuprover?  Inte?  Jag vet faktiskt inte alls vart jag skall
vända mig... Det borde i alla fall vara Disney som har något,
eller Musse Pigg Svenska AB eller vad de nu hette på 60-talet.

Mvh:

	// Steamboat Willie