Re: Ägg

Stefan Diös pyas at swipnet.se
Sön Feb 8 15:44:05 CET 2004

Apropå programmet "Besserwisser":

>Dick Harrison brukar medverka så det är inte så konstigt om han har koll
>på fyrkantiga ägg.

Jag lyssnade på reprisen nyss, och det roliga var att det var någon helt
annan person än Dick som tog upp ämnet, och det var inte heller han som
konstaterade hur viktig Kalle Anka är ur vetenskaplig forskningssynpunkt.
Hela den lärda panelen kvackade ovanligt ivrigt i näbben på varandra under
denna diskussion och koll. Harrison fick knappt en syl i vädret, utom att
han med nöd och näppe lyckades korrigera seriens titel i ett obevakat
ögonblick.

Mycket trevligt.