Musse Pigg & Co

Stefan Diös pyas at swipnet.se
Fre Feb 13 00:54:02 CET 2004

Tommy S:

>Idag när jag stod och tjuvläste lite tidningar i en affär så upptäckte jag
>glatt och förvånat att det i senaste (tror jag) numret av MP&Co så fanns
>en serie av Barks. Hur länge har detta pågått, eller är det en engångsgrej?
>Eftersom jag inte har köpt denna tidning på länge har jag ingen koll.

Hur kan man tjuvläsa tidningar i en butik ens om man är Joakim von Anka?
Jag får hem den där tidningen och nu tog det mig fem minuter att bända upp
den jämra plasten.  ;-)

Men som svar på frågan så är jag också överraskad. Jag ligger visserligen
efter med läsningen av de senaste numren, men annars har jag inget spontant
minne av att jag har sett nåt Barks i MP så länge jag över huvud taget har
sett den, vilket är en massa år. Men det är väl trevligt. Och så får vi
räkna in även Reine Mårtensson till de svenska Barks-översättarna...