Musse Pigg & Co

Stefan Diös pyas at swipnet.se
Fre Feb 13 12:36:55 CET 2004

Thomas P L:

>I den danske pendant til Musse Pigg & Co, Anders And Ekstra, begyndte et
>nyt koncept, "Ønskehistorien" i nr. 1/2004. I de to blade, der er udkommet
>i år indtil nu, har ønskehistorien været af Barks: W WDC 149-01 "Flip
>Decision" og W WDC  56-02 "The Icebox Robber."

Aha. Det kan förklara att vi inte har märkt det i Sverige förrän nu. Vi får
ju bara vartannat nummer av månadstidningen numera eftersom någon tydligen
har bestämt att varannan månad är lagom utgivningstakt för Musse Pigg & C:o.

Jag vet inte om det har stått något i tidningen om detta? Får läsarna
önska, alltså? Men det kanske bara gäller danska (och norska?) läsare, och
så får vi ta vad som bjuds?