CBL

Per Nilsson pern at bostream.nu
Mon Jan 5 21:53:03 CET 2004

I den amerikanska (svart-vita) versionen av CBL så är minst en serie
censurerad. Hoppas de inte gör samma misstag i de Nordiska utgåvorna. Det
kan avskräcka den ganska ringa målgrupp som finns.
Serien jag tänker på är 'Bongo on the Congo'. Det kan finnas fler exempel,
jag minns inte alla detaljer, men det diskuterades för ett par år sedan på
den engelska mailinglistan DCML.

Jag har själv bara fyra av de amerikanska böckena, så personligen hoppas jag
att serierna får samma uppdelning som den amerikanska utgivningen. Så att
jag kan kompletera min samling. :) Jag förstod inte riktigt stycket om den
kronlogiska ordningen. Kommer man inte ge ut serierna uppdelade per
ursprungstidning!?

/Per