Bambi

Stefan Diös pyas at swipnet.se
Ons Jan 7 22:16:50 CET 2004

Johan R:

>För övrigt undrar jag fortfarande vad man kallar skunkens barn? Jag kunde
>aldrig förmå mig till att kalla Blomma för skunkunge...

Haha, nu studsar en replik från sent 60-tal in i min hjärna. Bror Nånting
(jag minns inte vem det var) ska åka till månen i en hemmagjord raket och
alla skogens djur har samlats för att hylla honom och önska lycka på
färden. Mamma skunk står i ett hörn och uppmanar strängt sitt barn: "Vinka
adjö, skunkunge!" Och barnet svarar tjurigt: "Vill inte!"

Inte särskilt intressant, kanske, men det är löjligt vad som susar omkring
i skallen och tar upp nyttigt (????) utrymme. Annars vet jag inte om
skunkens avkomma har något särskilt namn. Det är ett mårddjur som närmast
är släkt med vår grävling.