Ur Farbror Joakims Skattkammare

Stefan Diös pyas at swipnet.se
Tors Jan 8 01:54:45 CET 2004

Haglund:

>Jag gjorde slag i saken och gick för att rota fram de gamla klenoderna.
>Har säkert inte läst dom på 7-8 år och blev förvånad över hur mycket
>jag fortfarande älskade som!

Ja, barn- och ungdomens intryck betyder alltid mycket!

>Översättningen i Matterhorn är defenitivt högklassig, och inte det minsta
>svårläst enligt min mening.   /////
>Men hur definierar du lättläst? Flyt i dialogen eller ordförståelse?

Flyt i dialogen, absolut. Att det slinker in svåra ord har jag aldrig haft
något emot, tvärtom. Fast blir det alltför många, så bidrar det också lätt
till ett sämre flyt.

>Det tycker jag verkligen du ska göra! Vore onekligen kul att få ta del av dina
>tankar om ditt jobb på dessa två såhär i backspegeln.

Vi får väl se, nu blir jag ännu mer frestad...!

Tack för berömmet. Kvacka vidare!