lusidorer?

Erik Bergwall revolution at telia.com
Mon Jan 12 18:01:31 CET 2004

Hej!

Jag minns inte riktigt om vi diskuterat detta förut, men jag minns i alla fall att jag undrat över det och jag orkar inte leta någon annan stans, så det får bli till att fråga här!

Var kommer ordet "lusidorer", som ganska ofta används i Kalle Anka & C.O för pengar, ifrån? Jag tror bestämt att ordet används ganska mycket i Van Horn-serier... Jag tycker det är ett ofantligt roligt ord!

Kanske är det här en sån där grej som varenda människa borde veta, men jag är ju kanske inte direkt som varenda människa, så jag tillåter mig att fråga!

Erik B, 2553