Årgangsbøker

Erik Horthe erikh at newmedia.no
Ons Jan 14 11:29:34 CET 2004

Thomas skriver:

Jeg ved ikke med Sverige, men i Danmark fortsætter Serieforlaget med at
udgive Årgangsbøger udover hvad de oprindeligt havde planlagt. Det
bliver dog uden forord, som de nuværende bøger har, idet der er flere
blade pr. årgang i disse senere årgange. ...

I Norge fortsetter bøkene med forord, jeg leverte forordet til 1958 del 2
for ca. en måned siden. Det handler forresten om musikken i Ankeborg.
Visste dere forresten at Paul Anka lå på Ankeborgstoppen i den norske
utgaven av historien "Ljud och oljud" som Sverige fikk i Kalle Anka nr.
32/63? I denne historien finnes en bil som beveger seg ved hjelp av bråk,
og i Norge spilles da en rockeplate med teksten "Oh I love you baby, oh
oh". Dette minner mistenkelig om teksten i Paul Anka-låten "I love you
Baby"...

Erik H.