Samlingsvolymer

Your Name parkerp at parkerpens.net
Fre Jan 16 09:11:53 CET 2004

Koll (här kollegan ;-) Olof Siverbo skrev:

>En samlingsbok med dessa och andra Gregory/Strobl-serier från den här perioden har
>länge stått högt på min önskelista.

Såsom varandes osynlig "Lurker"  på denna lista sedan många år hänger jag inte med i
alla diskussioner, så förlåt mig om ämnet redan är diskuterat till döddagar. Min aktiva
samlarperiod började 1972 och på den tiden visste man inte mer om Disneytecknarna än
vad "Thud!" skrev. Snart kom "Carl Barks & Co" och öppnade våra ögon men jag har
fortfarande inte sett några samlingsvolymer av andra tecknare än Barks, Gottfredson och
Paul Murray. Finns det något sådant?

/Tony Fischier
http://parkerpens.net