Disney Treasures

Dubbningshemsidan - Daniel Hofverberg daniel at dubbningshemsidan.com.ru
Fre Juni 11 17:28:16 CEST 2004

Bo M Nilsson:
> Är det någon skillnad innehållsmässigt på "plåtlådeutgåvan" (329:-) st) och "den andra"
> (179:- st)?
> /Bo

Utan att veta med säkerhet, skulle jag tro att det är exakt samma skivor i båda. Specifikationerna ser onekligen identiska ut, och jag tror knappast att några utländska utgåvor görs med svensk text utan att samma skivor släppts i Sverige...

Kjell Croné:
> Tack för info, litet märkligt urval.
> 3 av Kalle-filmerna handlar om bin. Och 3 finns på "The Chronological
> Donald".
> Av Musse-filmerna finns 5 på "in Living Colors" (om jag minns rätt).
> Långben-skivan ser mest intressant ut.

Jo, men dessutom är ju Alla älskar-filmerna dubbade, vilket Walt Disney Treasures-skivorna inte är.

Långben-filmerna har dock tyvärr inte de befintliga dubbningarna (som bl.a. gått på Disney Channel) med Hans Lindgren, utan är omdubbade med Johan Lindqvist som Långben. Mycket tråkigt, då han i mitt tycke inte alls kommer upp i samma klass som gamla goda Hans Lindgren. Åtminstone en del av filmerna vet jag finns i befintlig dubb med Hans Lindgren (t.o.m. gjort av samma dubbningsbolag!), och har gissningsvis dubbats om speciellt för dessa utgåvor.

/Daniel