Walt Disney Treasures

Dubbningshemsidan - Daniel Hofverberg daniel at dubbningshemsidan.com.ru
Mon Mars 8 04:33:19 CET 2004

Du har helt rätt i att det än så länge bara släppts två titlar i Walt Disney Treasures-serien i Sverige (region 2); "Mickey Mouse in Living Color" och "Silly Symphonies" (vilket, såvitt jag vet, var de två första titlarna i serien som gavs ut i USA).

Enligt presschefen på svenska Buena Vista Home Entertainment är det inplanerat en till svensk utgåva i serien - nämligen "The Chronological Donald" som ska släppas den 2 juni i år.

Resterande titlar i serien är, åtminstone inte i dagsläget, planerade att släppas i Sverige, men om de befintliga säljer bra så borde de väl överväga att släppa även de återstående, tycker jag...

Däremot tycker jag det är synd att de två utgåvorna i höstas inte hade dubbats, utan bara gavs ut med engelskt ljudspår och skandinavisk textning. Och det mesta tyder väl på att det blir samma sak med "The Chronological Donald". Lite tråkigt, särskilt som i stort sett alla kortfilmerna på de här skivorna redan har dubbats för visningarna på Disney Channel, och Buena Vista därför borde ha rättigheter att använda dessa befintliga dubbningar...

Mvh,
Daniel Hofverberg
Dubbningshemsidan
http://www.dubbningshemsidan.com.ru