Re: Vanligt namn på skurk?

Stefan Diös pyas at swipnet.se
Tors Mars 18 11:15:20 CET 2004

Och nu när jag ändå sitter och skriver kan jag ju titta på det Karl-Erik
skrev i söndags:

>Den som kan sin Strobl/Barks och råkade titta på gårdagens avsnitt av
>"Without a Trace" ("Brottskod: Försvunnen") studsade säkert till när
>vederbörande fick höra att en av personerna i avsnittet gick under
>namnet Kamal Khan. Då kom det säkert inte heller som någon överraskning
>att just denne Kamal Khan visade sig vara styckets verklige skurk...;-)

Hm, här måste jag sträcka flagg, krypa till korset och bita i det sura
paradisäpplet. Jag kan tydligen inte min Strobl/Barks tillräckligt bra, och
det är ju lite pinsamt att erkänna.

Varifrån är referensen till Kamal Khan? I mitt huvud är det en smilande
James Bond-skurk, mannen vid backgammonbrädet i "Octopussy" som säger
"Spend the money quickly, Mister Bond" när han har blivit lurad av sina
egna falska tärningar. (Fancy that. Double sixes.)

Men det gör det väl bara till ett ännu vanligare skurknamn... Eller så
minns jag fel förstås. Varken första eller sista gången i så fall.