Re: brev hemifrån... igen!

Erik Bergwall revolution at telia.com
Tors Mars 18 16:22:07 CET 2004

> Jag och några vänner har senaste veckorna suttit och detaljstuderat
> den mästerliga "Jakten på Kalevala", och parallellerna mellan
> historiernas stämningar och tankar i slutet är alltför lika för att
> jag ska vara helt nöjd.

Jag tycker mer att serien påminner om "Bibliotekets beskyddare". I den nya
serien börjar det dock bli lite väl mycket fakta istället för handling.
Parallellstoryn om Matildas förhållande till Joakim tycker jag bara är
fånig, egentligen. Rosa lyckades beskriva känslor bra i Joakims Liv, men nu
går han till överdrift.

> Joakim blir i mina ögon mer och mer amerikanskt präktig. Det är inte i
> mina ögon en helt lyckad utveckling.

Instämmer.

Erik