Vicar

Stefan Diös pyas at swipnet.se
Tors Mars 18 21:54:42 CET 2004

Pierre:

>Jag kan ha fel men jag har för mej att det fanns nån Vicar-serie i KA nån
>gång i slutet av 90-talet (-99?) där Kalle på nåt vis fick jobb i Vicars
>studio (fast tecknaren hette självklart inte Vicar utan nåt mycyket
>snartlikt, så koppligen framgick klart å tydligt)

Rätt, det var i KA 7/98 med den oerhört påhittiga titeln
"Serietillverkning". Folk i branschen hade mycket roligt åt den serien, den
var full av mer eller mindre tydliga internskämt. Antagligen en del som jag
inte förstod, också. Ändå inte fullt så överdrivet som det hade kunnat bli
om man hade skenat iväg totalt. Jag minns serien som mycket trevlig.