Re: länge sen ny rosa

caltex@algonet.se caltex at algonet.se
Fre Nov 5 14:06:52 CET 2004

> Införskaffade den tyska nyutgåvan med alla extra kapitel ifjol(eller
> var det 2002?) fick då även Rosas autograf med i utgåvan som nu
> beräknas vara värd 1000 Euro (betalade ungefär 68 euro).

Jösses! Är folk helt galna? I det här fallet håller jag med den som yttrade "Det
är numera ovanligare med osignerade utgåvor av Rosa än signerade." (Johan
Blixt?) Visst är det trevligt att ha Dons autograf i allt man har av honom,
men det känns inte som något unikt, snarare tvärtom...:-)

Fast å andra sidan har jag sett ett begärt pris på 2.000:- SEK för den svenska
utgåvan av "Farbror Joakims liv". Vet dock ej om den verkligen gick för
detta.

/Karl-Erik

P.S. Mest önskade utgåvan i Hall of Fame för egen del är Tony Strobl. Honom har
jag bara _en_ autograf av. ;-P D.S.