Disney, Manga och Barks...

Bror Hellman steamboat.willie at chello.se
Sat Nov 6 11:25:20 CET 2004

På tal om Disney och Manga så finns nu en KAPocket Special ute under
titeln "Banzai". Den innehller tre avsnitt (riktig) Disney-manga.
En av historierna är med manus av Barks.

Jag vet inte hur översättningen gått till, men presentationen i den här
pocketen är inte den bästa och översättningen verkar ha gått över ett
tredje språk.

Jag har sett betydligt bättre presentationer av Japanska Disney-serier
gjorda av amatörer, men det här är kanske bara ett första försök?

Nåja... dessa tre avsnitt är i alla fall inget seriöst försök att
hoppa på mangatrenden som jag uppfattar det utan snarare lite kul kuriosa.

 // Steamboat Willie