"Hoola Bandoola" kommer på DVD

Anders M Olsson anders.m.olsson at abc.se
Sat Nov 6 11:41:59 CET 2004

Korfilmen "Tea for Two Hundred" (Kalle Anka och myrorna) kommer på DVD
till nästa år. Den är nog en av de allra mest efterlängtade och
efterfrågade kortfilmerna.

Det är alltså filmen där Kalle Anka är ute på picknick, och myror bär
bort hans mat. En av myrorna ger upp ett stridsrop som låter ungefär som
"Hoola Bandoola". Som bekant fick det ge namn åt Mikael Wiehes band på
sin tid.

Den här filmen, och sju andra, finns med på DVDn "Donald's Laugh
Factory" som släpps i Australien den 19 januari. Man kan redan nu
förboka hos t.ex. EzyDVD:
http://www.ezydvd.com.au/item.zml/228649

DVDn kommer även till Europa senare, men jag har ännu inget datum. Jag
vet inte heller om det blir någon svensk utgåva.