Kalle och Odysséen?

Asa Johansson Asa.Johansson at littvet.uu.se
Tis Nov 9 08:30:57 CET 2004

Hej ankister!

Jag fick nu på morgonen en förfrågan om en Kalle Anka-film från en kollega
som undervisar lärarstudenter i antik och medeltida litteratur. Två av
hennes studenter säger sig minnas en tecknad Kalle-film som på något sätt
utgår från Odysséen. Den ska tydligen ha visats på Disneydags, men jag har
själv inte sett den och känner inte igen hennes beskrivning. Hon undrar vad
den heter och om den går att hyra. Vet någon vad hon syftar på? Om det är
någon som kommer på något liknande med koppling till antikens eller
medeltidens litteratur så tar hon tacksamt emot tips om det också.

/Åsa

Åsa Johansson
Litteraturvetenskapliga institutionen
Box 632