Re: Kalle reser västerut

Josefi ne eruriel_84 at hotmail.com
Tors Okt 7 23:43:10 CEST 2004

>From: "Anders Berglund" <anders.b-lund at telia.com>
>To: "Josefi ne" <eruriel_84 at hotmail.com>,<ankism at stp.ling.uu.se>
>Subject: Re: Kalle reser västerut
>Date: Wed, 6 Oct 2004 23:25:27 +0200

>kunna

>- Men gör det då! Utan omsvep.
>
>Förutom att ha den friheten - som du ju redan har - antar jag att du också
>vill kunna lägga till att det ÄR så, i verkligheten, och att den verklighet
>där det är så är den enda verkliga verkligheten.
>Där, tror jag i all enkelhet, att problemet uppstår.
>
>Vänligen,
> [...]

När jag säger det menar jag nartuligtvis att att det är så i verkligheten -
med eller utan tillägg. Problemet bottnar i att det finns så många olika
verkligheter, och att folk i allmänhet är ovilliga att dela min åsikt om att
den verkliga verkligheten är den just den verkligheten och ingen annan.
Vilket verkligen kan vara verkligt irriterande.

   //Josefine