Kalles telenummer..

Stefan Diös pyas at swipnet.se
Sön Okt 24 15:09:52 CEST 2004

Patrik L / Fredrik E:

>Al Taliaferro använde enligt uppgift en gång sitt eget telefonnummer som
>Kalles i serien och blev helt nedringd av läsare, varav vissa bara
>kvackade i luren.

Haha, det visste jag inte, men jag har gjort samma sak. Det var när jag
bodde i Stockholm (förra gången) och Kalle Anka satte upp nån reklamaffisch
för nån verksamhet som han hade startat, eller hur det nu var. Jag skrev
dit mitt eget hemnummer (som också var numret till NAFS(k) på den tiden).
Mycket riktigt kom en hel del lustiga samtal till telefonsvararen den
närmaste tiden. Något riktnummer hade jag inte satt ut, så man kan ju undra
vad som hände med de stackare som hade liknande nummer i andra områden.

Förra året, i KA 22/03, behövdes det också ett nummer till Kalle Anka, i
det fallet hans råttfångarfirma. Då rådgjorde jag med styrelsen och fick
lov att skriva dit det då- och nuvarande numret till NAFS(k):s kansli (utan
riktnummer). Jag har för mig att Greger kollade upp att inga oskyldiga
skulle drabbas i andra områden och sedan förberedde ett specialintalat
meddelande på NAFS(k)ansliets telefonsvarare. Och det kom samtal, ja.

Dessutom, för att återgå till den ursprungliga frågan, tycker jag mig
minnas från årgångsböckerna att man fick veta Kajsas telefonnummer i en
dagsstripp som gick i någon av de tidigaste årgångarna av KA & C:o.