Ankeborg

Stefan Diös pyas at swipnet.se
Sön Apr 10 11:27:57 CEST 2005

Erik P:

>Vet någon om Ankeborg är en miljonstad med en massa förorter eller bara en
>normalliten stad?

Det enklaste svaret är väl att det beror på vem som har skrivit serien och
vad som behövs till handlingen i just den serien. Om det behövs en
miljonstad så är Ankeborg en miljonstad. Om det behövs en normalliten stad
så är Ankeborg normalliten. Jag tror mig minnas en serie från min barndom
där staden hade tio miljoner invånare och en annan där den strävade att
komma över tiotusen.

Men det vanligaste är nog att tänka sig en större stad med en tydlig
stadskärna och diverse förorter.