Bilderböcker av Barks

Stefan Diös pyas at swipnet.se
Mon Apr 11 10:35:45 CEST 2005

På den här listan brukar det finnas alla möjliga personer som vet allt om
allt möjligt, så jag hoppas att jag kan få svar här.

Frågan gäller de två bilderböcker för barn som Carl Barks har illustrerat:
"Farbror Joakim blir saftkung" och "Farbror Joakims julafton". Jag vet att
de är utgivna i FIB:s Gyllene Böcker, men har de kommit i flera
upplagor/utgåvor?  Finns det någon samlare eller någon annan som kan ange
exakt titel, nummer, förlag, årtal osv för alla kända svenska utgåvor av
dessa? I så fall tackar jag på förhand.