Gröna elefanter

Johan Blixt blixtjohan at telia.com
Mon Apr 18 21:52:05 CEST 2005

Hej!

Kansliet fick följande fråga, någon som vet var
man hittar gröna elefanter? Hade det varit
elefanter med fyrkantig snabel hade jag kunnat
svara själv.

Det är nämligen såhär; en vän till mig läste när
hon var liten en kalle anka tidning. i tidningen
fanns en del av en viss kalle anka serie. Jag
skulle väldigt gärna vilja ge henne den andra
delen av denna så därför ber jag nu om din hjälp,
eftersom du verkar kunna mycket om det här, och
annars kanske du kunde tipsa mig om någon som
skulle kunna hjälpa mig.
Om Serien: Jag vet inte om hon läst första eller
andra delen, men jag troligtvis den första.
Handlingen kan jag bara väldigt luddigt, men
såhär är det på ett ungefär: Kalle och Alexander
Lukas tävlar om något. Som en del av tävlingen
måste de ta sig till en plats, och Kalle
(troligtvis också knattarna) åker i en väska
eller låda av något slag för att ta sig dit. När
de kommer dit är dock Alexander redan där. Jag
förstår att detta kanske inte är något utmärkande
för någon speciell kalle-serie, men den bästa
hjälpen för att ta reda på vad detta är för serie
är denna: Den handlar en hel del om gröna
elefanter.
Allt detta är ungefärligt (förutom de gröna
elefanterna, jag är väldigt säker på de gröna
elefanterna.)

--
Johan Blixt
johanblixt at telia.com