danska

Olof Siverbo olof.siverbo at bostream.nu
Sön Aug 21 18:52:13 CEST 2005

Stefan P:

> Ja. Det förekom för övrigt som en fråga på en tutfrågesport på ett
> NAFS(k)-möte för ett par år sedan.

Mitt minne är som ett såll. Jag kan inte alls minnas att jag har ställt
en sådan fråga, men det har jag uppenbarligen gjort. Närmare bestämt
under höstmötet 1999 (upptäckte jag när jag letade igenom mina gamla
tutfrågor). Så här löd den:

I 4/48 finns en serie där Stora Stygga Vargen sätts på sträng
fläskdiet. Vad kallas Bror Duktig i den serien?

(Tydligen kallas han dels "Den praktiske grisen", dels "Praktiske
gris".)

/Olof