Disneys Tecknade Stumfilmer

Per Nilsson pern at bostream.nu
Tis Juli 19 18:51:02 CEST 2005

Det har jag hört också. Strax innan Steamboat Willie skulle gå in i Public
Domain efter 75 år (2003) lyckades Disney förlänga copyrighten till typ 100
år tror jag. Disney har dock aldrig har copyright till Alice Comedies eller
Oswald the Lucky Rabbit. Det var M.Winkler som hade, och den förnyades
aldrig.