Disneymusik på BBC Radio 2

Anders M Olsson anders.m.olsson at abc.se
Ons Juli 20 15:21:57 CEST 2005

Mycket trevligt program!

Jag brukar ofta lyssna på Elaine Paiges program, men under sommaren har
jag inte haft tillfälle att lyssna så ofta som jag brukar. Därför hade
jag missat disneyprogrammet om du inte hade berättat om det.

Det är ju trevligt att man kan lyssna direkt på webben. Men ännu
trevligare är att ladda hem programmet och spara på sin egen hårddisk,
så att man kan lyssna igen vid ett senare tillfälle.

Normalt ska det inte gå att göra så, men då tar man fram ett mycket
trevligt program som heter Net Transport och som kan kringgå
begränsningarna med streamat material:

http://www.xi-soft.com/default.htm

Här är en direktlänk till Elaine Paiges program. Klistra in länken i Net
Transport, så kommer programmet nersusande som en fil på din hårddisk!

rtsp://rmv8.bbc.net.uk/radio2/r2_paige.ra