Magica på centrecourten

Theresa Wiegert theresaw at oso.chalmers.se
Mon Juli 25 19:06:26 CEST 2005

On Wed, 20 Jul 2005, H. O. Thulin wrote:

> Jag har spelat i ett korplag i badminton som hette Magica de Hex (med av
> mixedpartnern designade helt unika tröjor), men det hör nog inte hit. Hur
> som helst föredrog vi betoningen MagIca

Hm.. mummel... ok, maste opponera lite grann - hur uttalar ni orden magisk
och magiker? det ar val egentligen bara magi som uttalas magi, allt som byggs
pa andrar betoningen till forsta stavelsen, eller? ratta mig om jag har
fel, och fyll garna pa med fler magi-relaterade ord, som man kan jamfora
med! :)

(offtopic info for alla scrabblande ankister: f. o. har jag upptackt en
itnressant sak - jag ar mycket battre i scrabble pa engelska, an pa
svenska! pa nat vis tanker jag helt annorlunda, och svensk scrabble var
jag alltid usel i. Me jag slog ett gang canadensare stenhart haromdagen,
det kandes gott... ;)

/Theresa