Shakespeare?

Fredrik Strömberg fstromberg at telia.com
Ons May 4 16:40:39 CEST 2005

Hej!

Jag skriver då och då förord till årgångsvolymerna av KA och har avverkat
ett antal roliga ämnen som familjerelationer, fabeldjur, andra
nationaliteter med flera. Ett ämne som jag funderar på är Shakespeare, men
här känner jag att jag verkligen behöver hjälp med att hitta referenser.
Skulle ni på listan kunna hjälpa mig med att skicka in alla förekomster som
ni kan komma på där Shakespeare på ngt sätt förekommer? Det kan vara allt
från att pjäser iscensätts till lösryckta citat, och alla sorters serier
inte minst KA pocket som jag själv har dålig koll på.

En sökning på INDUCKS ger följande:

D 8956 6 - Live And Let Live - Madame Mim - Antoni Gil-Bao - 4 augusti 1988
- - KA1988-32 - Vänner och ovänner -
DC DS 1992 1 - - Kalle Anka - ? - 1992 - - - -
F JM 99616 1 - - Mimmi Pigg - Claude Chebille - 5 maj 1999 - - - -
F JM 99999 8 - Mickey ā travers les sičcles - Långben - José Antonio
Gonzalez - 5 januari 2000 - - - -
I TL 1961-A 33 - Brigitta e il sogno di una notte di mezz'estate - Gittan -
Sandro Del Conte - 27 juni 1993 - - - -
S 75161 12 - Mickey Shakespeare - Musse Pigg - ? - 7 december 1981 - - - -
S 81110 8 - The Shakespeare Manuscript - Mickey and the Sleuth - Jaime Diaz
Studio - september 1983 - - - -

De festa av dessa är dock ej utgivna på svenska. Är det någon som har
tillgång till ngt av ovanstående?

Tack på förhand!

Mvh

Fredrik Strömberg