Spökplumpen?

Germund Silvegren-von Wowern germund.silvegren at ekol.lu.se
Ons May 11 10:48:25 CEST 2005

Hejsan,
Jag skulle behöva lite hjälp med en artikel om Spökplumpen som jag
skriver för nästa (K)urir. Jag kan mycket om äldre serier,
Gottfredson/Murry/Roger Armstrong m.fl. och det borde inte heller
vara något problem att skriva ihop ett stycke om de äldre italienska
serierna. Däremot kan jag väldigt lite om nyare serier med
Spökplumpen från 90-talet och de senaste åren. Jag tänker ge mig ut
och leta i Inducks men är det någon som skulle kunna ge mig lite råd
på vägen, vilka tecknare jag bör fokusera på, specifika serier jag
bör leta rätt på m.m.
/Germund