SV: Kalle Ankas Mini-Pocket nr1

Anders M Olsson anders.m.olsson at abc.se
Tors May 12 18:33:06 CEST 2005

Nu sitter jag med boken i min hand. Den är bara hälften så stor (till
sidytan) som en vanlig pocket, men ungefär lika tjock. Den innehåller
åtta serier.

1)

 > BL 1993-03e I TL 1751-B   34 3                  DD  Vattenfesten
 > [app:HDL,US,GL,GY,DA]

Stämmer bra.

2)

I TL 2003-4 Paperino e il ritrovamento... indesiderato

3)

Med ålderns rätt

I TL 2054-1 Paperino e il peso della giovinezza

4)

 > Antagligen någon av dessa:
 > KAP 156f    I TL 1915-B   30 3                  DD  Ärans pris
[xapp:DD,HDL]
 > KAP 174b    D 93368       47 3                  DD  Ärans pris

Det andra alternativet, D 93368, är det rätta.

5)

Bankdirektören

I PM 208-1 Paperino direttore di banca

6)

 > Och här har vi ju redan fått veta att det är Scarpas "Le lenticchie di
 > Babilonia".

7)

 > KAP 226h    I TL 2195-3    7 3                  DD  Dragen vid näbben

Rätt igen!

8)

 > ?

D 96195 At The Flip Of The Coin