Walt Disney Treasures?

Stefan Pernehag revolvin at gamma.telenordia.se
Mon Nov 14 02:59:18 CET 2005

Hej,

här kommer en fråga från en som inte har koll. Vilka "Walt Disney Treasures"
kom egentligen ut i Sverige då för några år sedan? Var det några förutom
Silly Symphonies och Donald 1934-1941. Har fortsättningen på Kalle kommit?
Det där var väl en jättelätt fråga förmodar jag. Därför kommer här en
bonusfråga som är lite knepigare.

För länge, länge sedan fanns en hyrvideo kallad "Här är ditt liv Kalle Anka"
på den finns ett nummer kallad "Donald Gets Drafted" från 1942. En annan
Kallefilm som inte finns på denna hyrvideo heter "Sky Trooper" från samma
år. Här blir jag konfunderad för dessa två filmer innehåller delvis exakt
samma filmsekvenser. Kan någon hjälpa mig? Är det två separata filmer i
begynnelsen som sedan monterats ihop till ett collage för just denna
hyrvideo eller hur förhåller det sig. (Är Lynch inblandad?) Vill någon reda
ut denna härva åt en som undrar.

Koll 1704 Stefan P.