SerieWikin...

Bror Hellman steamboat.willie at chello.se
Sön Okt 16 03:14:52 CEST 2005

Jag har för skojs skull (och som lite reklam för NAFS(k) så klart) skrivit
en del i SerieWikin som seriefrämjandet satt upp. JAg tycker att om jag
börjar så kanske andra skriver också, och om ankistiska uppslagsord är feta
och välmående så är det ju bra reklam för oss ankister, eller hur?

[ http://seriewikin.serieframjandet.se ]

Om någon insatt person har lust så är ni välkomna att titta in där och söka
på NAFS(k), vilket är det ämne jag skrivit om.

Ett par saker kanske någon minnesgod kalenderbitare titta på?

Föreningens ordförander med ämbetstider?
NAFS(k)uredaktörer med årtal/NKnummer?
Kvacketredaktörer med årtal, etc.

Jag är säker på att någon där ute redan har gjort dessa sammanställningar,
eller?

Vad hade NAFS(k)uriren för motto före "Eminent Ankistisk Tidskrift" och
vilken NK var den sista att bära detta motto?  Jag har nämligen glömt...

// Steamboat Willie

P.S. I artikeln om "Kollusor" så har jag helt fräckt knyckt vad Johan Blixt
skrivit. Meddelas endast på detta sätt.  Johan - är du där så skicka ett
argt e-post till mig och du tycker att jag bör steglas, rådbråkas eller d:o
så tar jag genast bort texten som du har upphovsrätten till.