Re: Årgångsböckerna

Stefan Diös pyas at swipnet.se
Tors Okt 20 14:56:53 CEST 2005

Jörgen Claesson:

>Finns det planer på att även ge ut "Walt Disney's Serier"? De från
>50-talet skulle vara kul att få tillgång till. Bl.a "Kalle Anka lever
>lägerliv" (07/54) är ett kärt minne. Synd att de godbitarna hoppas
>över i årgångsböckerna.

Jag håller helt med och hoppas att det blir
tillfälle att ge ut särskilda WDS-volymer en dag.
När årgångsserien började planeras var det ingen
som trodde att den skulle hålla på så långt fram
i tiden som den nu har gjort. Då minns jag att
det talades lite löst inom redaktionen om att
göra särskilda böcker med WDS när den "riktiga"
serien var avslutad, i samband med att man beslöt
att ta med alla "B-nummer" med titeln Kalle Anka
& C:o i de vanliga böckerna, men utelämna dem så
fort de fick en egen magasinstitel (Walt Disney's Serier).

Vi får se hur det blir den dagen, om man
fortfarande tycker att det vore lönt. Jag ska i
alla fall påminna redaktionen om den idén, det
räknar jag absolut med, om jag lever så länge.