SV: Carl Barks samlade verk

Stefan Diös pyas at swipnet.se
Tors Okt 20 14:59:57 CEST 2005

Bror Hellman om CBSV:

>Har du översatt "Jakten på Majentamärket än"?
>
>För när den kommer så ränka med att jag skriver en hel del
>kritik! ;-)
>
>Har du *inte* översatt den än så säg till så skall du få alla
>filatelistiska pekpinnar från mig i förväg i stället... ;-D

Haha. Jag räknar med att höra av dig! Nej, vi har
inte kommit fram till den serien än, men enligt
det tänkesätt som jag har för det här verket, så
räknar jag iskallt med att byta ut Korombien mot
Brittiska Guayana i den svenska dialogen. Samt
att få tomater i fejset av alla Korombien-älskare
som har vuxit upp med detta, i deras tycke, klassiska och jätteroliga namn.