carl barks samlade verk

Anders Berglund anders.b-lund at telia.com
Fre Sep 2 23:11:46 CEST 2005

Trots min vankelmodighet om att köpa ("för dyrt!" & "har serierna redan"),
beställde jag ändå till slut. Nu när första boxen kom kändes det svårt att
förstå hur jag kunnat tveka. Min kära hustru hittade mig sittande med något
fjärran i blicken, smekande sidorna på ett Farbror Joakim-aktigt vis (påstod
hon). Jag funderade en bråkdels sekund om jag skulle försöka förklara mig,
men insåg snabbt att det int' går att förklara för den som int' begrip.

Om jag sedan verkligen kommer att läsa alla sidorna är trots detta en öppen
fråga, men de känns bra i bokhyllan, jag slukläste registrets
småkommentarer, och det var förstås en höjdare att äntligen få se "Pluto
Saves the Ship"!

/Anders - nöjd