Re: 2st frågor

Olof Siverbo olof.siverbo at bostream.nu
Sat Sep 24 12:24:47 CEST 2005

fredagen den 23 september 2005 kl 22.03 skrev Josefine Sandström:

> 2. kvack-dagen!?!?  När, var, hur uppstod denna dag jag till min stora
> skam aldrig hört talas om tidigare?

NAFS(k) har fyra officiella högtidsdagar. Den 27 mars (Carl Barks
födelsedag) är vår nationaldag, och så finns det tre allmänna
kvackdagar: 9 juni (Kalles födelsedag), 21 september (föreningens
födelsedag) och 5 december (Walt Disneys födelsedag).

Skälet till att det kvackades på listan i onsdags var alltså att
NAFS(k) fyllde år (närmare bestämt 29!).

/Olof