SV: Skogs-Olas vovve.

Stefan Diös pyas at swipnet.se
Tors Apr 20 20:31:36 CEST 2006

Bror:

>Jag har kollat min egen samling med Skogs-Ola, men jag hittar aldrig att
>hunden fått något namn... Han verkar oftast kallas bara för "jycke",
>"hundracka", etc. men jag hittar inget svenskt namn.

Detta stämmer hyfsat med mina minnesbilder. Det
är årgångar som jag läste ofta i barndomen och
uppåt, så något borde ha fastnat. Men jag känner
inte att hunden har ett allenarådande,
återkommande svenskt namn som riktigt har satt sig i medvetandet.

Fast jag har ju inte gett mig tid att bläddra
igenom mina tidningar och kolla, som Kjell har gjort.