Re: Färgfråga

2599 Haglund rattugglan at spray.se
Sön Aug 20 22:28:28 CEST 2006

> Från: Per Starbäck <699 at nafsk.se>
> Datum: Mon, 14 Aug 2006 11:42:25 +0200
> Helgens ankistiska tv-evenemang var ju när Melodifestivalen 1984
> återsändes i minnenas television. Kalle Anka själv sa att det var
> spännande att vara med!
>
> Nu undrar jag bara en sak: De här bröderna i rött, blått och grönt,
> vem är det som är vem egentligen? Stämmer det att det är Louie som är
> i grönt?
>
> /699 Per

Fin Public Service att sända Melodifestivalrepris på bästa sändningstid en Lördag!
Jättekul för oss stackare som har tre kanaler att välja bland, varav två statliga.

Det kan väl mycket väl vara så att det är Louie som bör grönt på huvudet.
Knatte bär såvitt jag minns blå, och Fnatte torde enligt ovanstående resonemang bära rött.
Men i min egen värld (som jag bestämt hävdar härstammar från en Vicar serie från tidigt 80-tal) så är Knatte röd, Fnatte grön och Tjatte blå.
Detta har jag emellertid fått inpräntad i mig vara helt fel på senare dar..

MVH / Koll. 2599 Haglund

Tokbilliga resor på Spray - http://www.spray.se/resor