Re: Re: Kalle ANka & C:o, poc =?ISO-8859-1?Q?ketar, _etc._Sm=E5_re_flektioner.?=

Erik Bergwall erik.bergwall at gmail.com
Mon Dec 4 15:12:29 CET 2006

'> > Bror Hellman skrev vidare (Ang. andra namn på Glittriga Gullan):
> [...]

Apropå Joakims kärleksliv kommer jag nu att tänka på en serie jag
läste för länge sen (mitten på nittiotalet), som antingen publicerats
i KA eller KAP (mer troligt i KA kanske), där Joakim får besök av en
burdus och bastant tant som hävdar att hon är hans gamla kärlek. Jag
minns inte om hon verkligen var det eller inte, men jag tror historien
sade någonting om att de två hade varit gifta, eller om det var något
om att Joakim hade friat för länge sedan och nu kom hon och tvingade
honom att gifta sig med henne. Jag tror det var så att hon bara var
ute efter hans pengar. Hon hade en gammaldags lila klänning och en
näbb som såg ut som en sådan som tant Matilda (DuckTales) har t.ex.
Jag tror också att hon avslöjades som bedragerska i slutet av serien
men är inte säker.

Någon som känner igen serien? Damen ifråga kan ha hetat något annat i
stil med gullan eller glitter, nämligen. Men det vore kul att veta i
vilket nummer den publicerades så kan man kolla.

Erik