Bror Räv/Redlige John.

Bror Hellman m8100 at abc.se
Fre Dec 8 13:49:00 CET 2006

Jo, om någon med lätt access till sin seriesamling skulle kunna kolla upp
följande så vore jag mycket tacksam. Jag har nämligen ett par frågor...

I KA&C:o nr 2 1951 i en texthistoria lär redlige john dyka upp igen som John
Skälm. Framgår det av texten att det är Redlige john från Pinocchio, eller
måste jag leta fram WDC 118 för att få reda på det?

I KA&C:o nr 10 1953 så är Bror Räv med, men det är en text-historia. Kallas
han för Redlige John i den?

I KA&C:o nr 4 1959 så sägs "Redlige John" dyka upp i en Bror Kanin-historia.
Är det inte bara Bror Räv som dyker upp, eller har han fått fel namn eller
något?

  Aaargh!  Jag måste spara pengar och köpa Årgångsböckerna!!!  Jag har inte
råååd!  ;-)

// Steamboat Willie