Borstis ursprung höljt i dunkel?

Patrik Öbrink obrink at post.com
Ons Mars 15 06:41:00 CET 2006

Borstis, Svarte-Petters medhjälpare ni vet, skapades han av Paul Murry eller dök han upp i tidigare serier? Enligt INDUCKS kom första serien med Borstis (Scuttle i original) 1951 ("Kalle Anka som cowboy") men på HooZoo (är den sidan att lita på?) kallas han Weasel och det hävdas att det inte går att fastställa hans seriedebut. Just nu har jag inte tillgång till min Disneysamling så jag kan dessvärre inte göra några efterforskningar i ämnet. Är det nån som vet besked?

/P