R.I.P. Luciano Bottaro

Anders Gronlund andlund at yahoo.com
Ons Nov 29 18:57:49 CET 2006

Framför allt "Långben & trollraketerna" är en personlig favorit. Dessvärre kapades
  dock serien i den svenska publiceringen (Kalle Ankas Pocket nr 11). Flera sidor
  fattas, bl.a. slutet. Men kul är den även i KAP 11.

  Anders Grönlund

  Olof Siverbo <olof.siverbo at bostream.nu> wrote:
  Jag:
> [...]

Karl-Erik:
> Kolla i pocketarna! "En ny Robinson" i #2. "Tillbaka till stenåldern" i
> #5. "TV-trolleri" i #7. "Spökskatten" i #8 (intressant för att nästan
> varje Joakim-pose är hommage till Barks). "Ali Baba Anka" och "KA &
> fredspipan" i #9. "Långben & trollraketerna" i #11 (dela Tyra
> Trollpackas frustration över en stendum Långben). Och slutligen den
> fullständigt magnifika "Callanco de Borgerac" i #18.

Tack för tipsen! Ett par av de där serierna har jag ju läst, men jag
kan inte riktigt påstå att de har fastnat i minnet.

/Olof