CBSV

kasserer at ddfr.dk kasserer at ddfr.dk
Sön Sep 3 01:45:29 CEST 2006

Hej svenske kolleger

Jeg skal ikke afgøre om det er interessant eller relevant for jer, men
fejl i indekset er ikke det eneste der bliver bemærket ved vores danske
version af CBSV. Se blandt andet de to lange indlæg i diskussionen på
vores forum lige nu:
http://www.ddfr.dk/forum/viewtopic.php?id=1369

Jeg synes det er saglig kritik der gives her. Vores oversættelser af
Geofffrey Blums tekster er ikke optimale... Jeg ved egentlig ikke om Blum
selv er bekendt med hvordan hans forord oversættes i de forskellige lande?
Jeg har kun læst dem på dansk og norsk - og jeg forstod flere steder det
norske bedre end det danske. Om tyskerne og svenskerne ligesom danskerne
har valgt at oversætte Blums tekster så tekstnært som muligt ved jeg ikke.

AC