Senaste CB-boxen

Stefan Diös pyas at swipnet.se
Tis Apr 24 10:03:46 CEST 2007

Mats Jönsson:

>Har hämtat ut senaste Carl Barks-boxen och
>bläddrat igenom den, kan inte se att något
>blivit fel den här gången. Alla böckerna ser OK ut.

Då har du inte läst tillräckligt noga! ;-)

I registret på sidan 280 i bok VI står det om
omslaget på FC 223 (sidan 121 i boken) att det
har publicerats på svenska i "WDK 1/01". Det är
ett märkligt redigeringsfel som måste ha uppstått
när två rader har dragits samman på ett
ofullständigt sätt. Eller nåt. I alla fall ska det stå "WDK 1/1981".

Jag vill ju helst att alla siffror ska stämma, så
detta grämer mig ganska mycket. Å andra sidan
inser jag fåfängligheten i en hundraprocentig
nollvision, och jag hade egentligen räknat med
att det skulle bli många fler fel i
sifferuppgifterna. Men det är det kanske också,
fast ingen har orkat hitta/rapportera dem ännu ...