Disneyseriefackböcker

Johan Blixt johan.blixt at mac.com
Ons May 2 22:01:07 CEST 2007

Det finns massor med böcker om Disneyfilm men vad finns det för böcker om Disneyserier?

Det som jag hittar i min bokhylla och i NAFS(k):s hyllor som känns relevant är (ej tagit med index):

Thomas Andrae	Carl Barks and the Disney Comic Book - Unmasking the Myth of Modernity
Donald Ault	Carl Barks Conversations
Michael Barrier	Carl Barks and the Art of the Comic Book
Dorfman & Mattelart	How to Read Donald Duck
Jon Gisle	Donaldismen/Ankismen/Andelogien
Peter Hartung	Manden og anden - en bog om Carl Barks
Steffen Kronborg	Andre andalyser en ny andtologi
Steffen Kronborg	Carl Barks-andalyser en andtologi
Jakob Stegelmann	Den gode tegner - Om Carl Barks og Anders And
Pia Toivonen	En serietidning på fyra språk

En lista över tyska böcker finns på http://www.seriesam.com/barks/bibliodebook.html och för italienska http://www.seriesam.com/barks/biblioitbook.html

Utöver dessa finns det en del tidskrifter och annat men är det något i bokväg jag missat?

--
Johan Blixt
johan.blixt at mac.com
homepage.mac.com/johan.blixt/