Ny biografi

Anders M Olsson anders.m.olsson at abc.se
Tis May 8 16:46:33 CEST 2007

Jag har haft boken sen i höstas, men skam tillsägandes har jag inte läst
den, bara bläddrat i den. Det är en massiv tegelsten på 850 sidor, så
det är inget man plöjer på en eftermiddag.

Det märkligaste är nog att en konkurrerande författare har ägnat en hel
massa kraft åt att leta fel i Gablers bok. Om det är av omtanke om
läsarna eller bara för att kasta skit på en konkurrent är svårt att säga:

http://www.michaelbarrier.com/Commentary/Gabler/GablerErrata.htm

Det klädsammaste hade ju annars varit om Gabler själv hade satt upp en
websida med sina egna errata.