Gottfredson

Ardath Bey algabatz at gmail.com
Mon Nov 5 14:29:39 CET 2007

Tack för alla uppmuntrande mail ang. Gottfredsonkorrespondensen. Tyvärr såg
jag att jag klantat mig när jag pdf:ade sidorna. Jag ska fixa en bättre
sfsm. Tråkigt nog saknar jag del två av "frågeformuläret". Jag kan
rekonstruera några av frågorna men några har försvunnit odokumenterade in i
historiens annaler:

35: What's Your opinion of Paul Murry?
36: His writing?
37: As a person?

Jag tror att frågorna 38-42 handlade om Disneys långfilmsproduktion

43: Did You ever work with the animated shorts?

Jag tror att detta var i den här  vevan som Malcolm Willits (mannen som
luskade fram namnet på både CB och FG)  fick honom att göra ett antal
oljemålningar med Mussemotiv och jag tror att frågan handlade om priset för
en tavla. Följaktligen:

44: How much does Your Mickey Mouse* *paintings cost?
45: Do You know Carl Barks?
46: Do You like his work?
47: Can You please send me an autographed photograph of Yourself?
48: Can You please send me a signed drawing of Mickey Mouse?

Än en gång, tack för intresset.

/Tony Fischier

ps. Eftersom jag även är en fanatisk samlare av Parkerpennor och var så
imponerad av Don Rosas bredvillighet att rita åt sin fans (min son bla) så
undrar jag om någon kan ge mig hans adress, ifall jag som tack kommer på
tanken att skicka en reservoarpenna tillverkad 1951.
 ds