Tomt i huvudet?

Johan Blixt johan.g.blixt at gmail.com
Ons Okt 3 16:31:37 CEST 2007

Hej!

En nostalgisk ankist frågade kansliet följande, är det någon som kan hjälpa
honom och oss?

Jag skulle gärna vilja att ni hjälpte mig identifiera en serie, och helst
också ge mig tidningens nummer och året den utgavs.

Det gäller en serie som publicerades någon gång på..60-talet, bör det ha
varit, eller möjligen alldeles i början på 70-talet, med Ludvig von Anka,
som hälsar på hos Farmor Anka, och blir kontaktad av utomjordingar som tar
över hans hjärna, som Ludvig genast försöker "stänga av" (minns en
pratbubbla med ordet "tomt" i).

Minns inte hur det slutade, det var ingen följetong, men jag kommer ihåg att
serien fyllde mig med stor fascination, och jag skulle gärna vilja försöka
få tag på den igen.

--
http://homepage.mac.com/johan.blixt/